Reality
3 MIN čtení

Home staging výrazně ulehčí prodej bytu a domu

23.11.2022

K úspěšnému a rychlému prodeji bytu nebo domu budete potřebovat víc než jen nabídnout svou nemovitost. Kromě kvalitní prezentace je potřeba v potencionálním zájemci vzbudit emoce. Právě v ten okamžik na scénu přichází tzv. home staging. Pod tímto cizím pojmem si velmi jednoduše představte proces přípravy bytu nebo domu k prodeji. Klíčový je zejména ve chvíli, kdy chcete nemovitost nabízet za ještě vyšší cenu.

Co si představit pod pojmem home staging?

Pokud jste se s pojmem home staging doteď nesetkali, rozhodně se ho nemusíte obávat. Jde o proces přípravy nemovitosti (bytu či domu) k prodeji, který se zaměřuje na vizuální stránku. Ve své podstatě jde o soulad prostoru s nábytkem a dekorací vzbuzující ten správný první dojem.

Jde o službu, od které očekáváte, že:

  • Dokáže zvýraznit přednosti nemovitosti.
  • Pracuje s minimem prvků v místnosti.
  • Zaměřuje se na barvy, světlo a vizualizaci.
  • Vzbuzuje ty správné emoce.

Jaké jsou výhody home stagingu?

Hlavní důvod i výhoda, proč využít home staging, je zvýšení poptávky potencionálních zájemců po vašem domě či bytu, ale také navýšení ceny, za kterou nemovitost prodáváte. Velmi důležité je vzbudit ty správné emoce – přimět klienta představit si, že tohle je místo, kde chce žít. Home staging je promyšlení každého, byť sebemenšího detailu.

První dojem

Ne nadarmo se říká, že první dojem je velmi důležitý. Úkolem home stagingu je vzbudit kladnou emoci, protože negativní pohled se jen těžko mění. Úkolem je tak vytvořit prostory i okolí, které bude v dokonalém souladu jak po vizuální, tak pocitové stránce. Pokud se člověku něco líbí, často dokáže přehlížet i případné nedostatky, které si sám dokáže vnitřně obhájit.

Příkladem home stagignu je kombinace barev, ale i celkového vnímání prostoru. Pokoj může působit prostorně, vzdušně i světleji. Díky tomu si zájemce dokáže lépe představit své vlastní vize a vtisknout je do nemovitosti.

Méně je více

V případě prezentace bytu či domu k prodeji hraje důležitou roli i to, co uvnitř zůstává. Ideálním řešením nejsou prázdné, ale ani přeplněné prostory. Proto je potřeba udělat důkladný úklid, který je spojený s vyklizením všeho, co má osobní charakter, působí rozbitě či navíc. Místnosti tak prokouknou a zůstane nezbytné, ale zato důležité minimum. Vznikne volný prostor, do něhož potencionální zájemce dokáže vtisknout své vlastní představy.

Světlo a barvy nepodceňujte

Při home stagingu se zejména řeší světlo a barvy. Správná kombinace totiž dokáže opticky zvětšit místnost. To zpravidla dokáží světlejší barvy, které ladí s bílou. Prostor naopak zmenšují tmavé barvy, ale se správnou kombinací nábytku a doplňků lze dosáhnout útulného dojmu. Bytový designer dokáže snadno rozeznat, jaký pocit má daná místnost na první pohled vyzařovat.

5krát proč se vyplatí homestaging?

Ruku na srdce, každý máme svůj vkus, ale mnohdy to neznamená, že široká veřejnost to má stejně. Ke skloubení výše zmíněných prvků je potřeba mít cit, povědomí o designu, barvách i vnímání prostoru. Proto se vyplatí investovat do profesionálního home stagingu, neboť vynaložené peníze se vám zaručeně vrátí. Tohle je 5 zásadních důvodů, proč do toho jít.

1. Zvýšíte prodejní cenu, a to v řádech 10 %.
2. Rychlejší prodej nemovitosti, tedy až o 79 % lépe než při běžné prezentaci.
3. Snáze vzbudíte zájem u potencionálního kupujícího.
4. Ušetříte za případnou úpravu a rekonstrukci interiéru.
5. Možnost půjčit si moderní vybavení a dát bytu nebo domu jiný nádech.

ZAJÍMÁ VÁS aktuální prodejní cena vaší nemovitosti. Připravili jsme pro vás realitní web, kde si zjistíte odhadní prodejní cenu domů, bytu i pozemku zjistit jednoduše on-line a bezplatně.
Rychlá reakce

Nenašli jste konkrétní produkt
nebo máte nějaké otázky?

Neváhejte se zeptat našich ochotných Patronů
Kontaktujte nás

Zadejte prosím ověřovací kód

Ověřovací kód byl zaslán na telefonní číslo